Regulamin Sklepu Internetowego
(Wersja 2.0; stan na 29.07.2024)
Regulamin sklepu internetowego „certit.pl”
§ 1
Postanowienia wstępne
Serwis internetowy Certit.pl (dalej zwany „Serwisem”) jest platformą informacyjną i usługową w zakresie profesjonalnych usług informatycznych.
Celem Serwisu jest zapewnienie dostępu do informacji IT oraz prezentacji usług informatycznych.
W ramach Serwisu działa sklep internetowy Certit.pl (dalej zwany “Sklep”), dostępny pod adresem internetowym Certit.pl/sklep. Serwis oraz Sklep są własnością i są prowadzone przez Romana Apanowicza, prowadzącego niezarejestrowaną działalność zwanego dalej „Usługodawcą” lub „Sprzedawcą”.
Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu (w tym Sklepu) spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną Użytkownika/Klienta.
§ 2
Definicje
Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu.
Klient – osoba fizyczna osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która za pośrednictwem Sklepu składa Zamówienie.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem https://www.certit.pl prowadzony przez Usługodawcę, którego częścią jest Sklep.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym Certit.pl/sklep.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto – konto zarejestrowanego Użytkownika w Serwisie, są w nim gromadzone dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Serwisu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępny w Sklepie towar cyfrowy będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Usługi – działania Usługodawcy mające na celu zapewnienie Użytkownikowi:
a) dostępu do materiałów udostępnionych w Serwisie,
b) korzystania z funkcji oferowanych przez Serwis,
§ 3
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: Urządzenie posiadające dostęp do sieci Internet z zainstalowaną oraz prawidłowo skonfigurowaną, aktualną wersją przeglądarki internetowej, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies.
§ 4
Konto Użytkownika
Korzystanie ze wszystkich dostępnych dla Użytkownika funkcji Serwisu wymaga założenia Konta użytkownika.
Konto użytkownika mogą założyć osoby, które ukończyły 16 rok życia.
Aby założyć Konto w Serwisie, należy zaakceptować niniejszy Regulamin oraz wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail oraz dane teleadresowe.
W razie zmiany przez Użytkownika danych przekazanych wcześniej Serwisowi, powinien on dokonać aktualizacji, usunięcia lub uzupełnienia ich.
Założenie Konta w Serwisie jest darmowe.
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
Użytkownik ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez opcję Usuń konto znajdującą się w profilu pod zakładką Edycja profilu. Usunięcie konta jest też możliwe poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 13.
§ 5
Prawa i obowiązki Użytkownika
Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.
Użytkownik jest odpowiedzialny za zachowanie poufności swoich danych logowania oraz za wszelkie działania podejmowane przy użyciu swojego Konta.
Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu, Użytkownik musi zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
Użytkownik, który składa zamówienie w ramach Sklepu prowadzonego przez Serwis, jest jego reprezentantem w akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Zaakceptowanie Regulaminu przez takiego Użytkownika wiąże Klienta.
Za naruszenie niniejszego Regulaminu Usługodawca może zablokować lub trwale usunąć Konto Użytkownika. Użytkownik jest w takim przypadku informowany o tym drogą mailową i ma prawo domagać się przesłania do siebie zakupionych wcześniej Produktów cyfrowych z naszego Sklepu. Użytkownikowi przysługuje prawo odwołania od takiej decyzji, która zostanie rozpatrzona przez Usługodawcę w terminie 30 dni od otrzymania odwołania.
§ 6
Zabronione zachowania
Zabrania się działań mających na celu zakłócenie działania Serwisu, w tym ataków typu DDoS, prób włamania, oraz innych form nieuprawnionego dostępu do systemu. Zabronione jest także spamowanie.
Zabrania się wykorzystywania Serwisu w celach komercyjnych bez zgody administracji.
§ 7
Zasady dotyczące korzystania ze Sklepu
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 4 i przez podanie dodatkowych danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów, co nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
§ 8
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
• Zalogować się do Sklepu,
• Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
• Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
• Nacisnąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
• Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7-8 Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Produkt / Usługa realizowana jest zgodnie z zasadami określonymi dla danego rodzaju Usługi zamieszczonymi na stronie https://www.certit.pl lub w ofercie. Po wykonaniu Usługi certit.pl przesyła informacje o jej wykonaniu drogą elektroniczną na adres email podany przez Klienta w Panelu Klienta.
Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i płatności elektronicznej przeprowadzane są za pośrednictwem Krajowy Integratora Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN wpłaconym w całości.
Zakupiony przez Klienta Produkt będzie odnotowany i udostępniony w zakładce Moje Zakupy.
Na każde zamówienie wystawiana jest faktura bez VAT. Faktura bez VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy sprzedaży jako przedsiębiorca.
§ 10
Reklamacje
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Serwisu.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
Jeśli Produkt cyfrowy jest niezgodny z Umową, Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za doprowadzenie do jej zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta.
Reklamacja powinna zawierać opis wady i dowód zakupu, a także dane identyfikacyjne takie jak: imię i nazwisko Klienta, adres, numer zamówienia, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
Sprzedawca powiadomi Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji.
Reklamację można składać w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 13.
§ 11
Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronach Serwisu.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w Polityce Prywatności, która znajduje się na stronie https://certit.pl/polityka-prywatnosci-certit.
§ 12
Prawo odstąpienia od umowy
Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z wyjątkami opisanymi w ust. 7..
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klient lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
Sprzedawca zwróci środki pieniężne wpłacone przez Klienta w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Zgodnie z art 38 Ustawy, dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany zapłacić cenę jeżeli:
• Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta,
• Klient został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
• Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 obowiązek wydania dokumentu umowy i potwierdzenia uzyskania zgody ust. 1 i 2 albo art. 21 potwierdzenie zawarcia umowy na odległość ust. 1.
§ 13
Dane kontaktowe Usługodawcy/Sprzedawcy
Adres Usługodawcy/Sprzedawcy: Roman Apanowicz, Ozimska 62/16, 45-370 Opole,
Adres e-mail Usługodawcy/Sprzedawcy: [email protected]
Numer rachunku bankowego Usługodawcy/Sprzedawcy: 57 1050 1490 1000 0097 4324 4940
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie, a także przy wykorzystaniu Formularza kontaktowego w zakładce Kontakt.
§ 14
Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie Serwisu.
Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym będzie informować użytkowników z 7 dniowym wyprzedzeniem poprzez publikację aktualnej wersji regulaminu na stronie Serwisu.
W przypadku wątpliwości co do interpretacji niniejszego regulaminu, ostateczną decyzję podejmuje administracja Serwisu.
Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.